Világszerte fiatal lányok, nők milliói maradnak ki az iskolából és később a munkából is, mert nem elérhetőek számukra az alapvető női higiénés termékek. Egyes országokban a nőket sújtó tabuk még manapság is életveszélyessé teszik számukra a menstruáció napjait.
Még a legfejlettebb országokban sem ismeretlen, hogy kamaszlányok rendszeresen kimaradnak az iskolából azokon a napokon, mert nem tudják megvásárolni az alapvető higiénés eszközöket. Ez a tabukkal és gátlásokkal övezett probléma az esetek többségében rejtve marad, környezetük csak azt érzékeli, hogy a lányok hiányoznak; többnyire igazolatlanul. Hiányzásuk egyik gyakori oka, hogy menstruációs betétek, tamponok helyett régi rongyokat, papírt használnak, gyakran fertőzésveszélyes körülmények között vészelik át ezeket a napokat, és összevérzett ruháik miatt megszégyenítik őket. Az iskolai hiányzás komoly lemaradást eredményez, sokszor ez a tanulmányokból való végleges kimaradás előszobája.
Photo by Yuliya Kosolapova on Unsplash
A Procter&Gamble Always márkája elhivatott a diáklányok megsegítése iránt világszerte, és az évek óta sikeresen futó #MintEgyLány programját követően most új célt tűzött ki: a Vöröskereszt közreműködésével azokat a mélyszegénységben élő lányokat kívánják támogatni, akik a legalapvetőbb higiénés termékeket sem engedhetik meg maguknak. A jótékonysági programhoz most Te is csatlakozhatsz: ha május 6. és június 28. között az ország bármely Rossmann üzletében Always terméket vásárolsz, minden csomag után egy betéttel támogatod a mélyszegénységben élő lányokat.
– Fontosnak tartjuk a társadalmi szerepvállalást, a nőket érintő tabuk felszámolását a kislányból nővé érés folyamatában. Olyan vállalatként, amely termékeivel nap mint nap szolgálja a nők jólétét, a P&G és az Always méltán képviseli a nőiség büszke és biztonságos megélését – mondta el Krubl Yvette, a P&G kommunikációs menedzsere. – Ehhez szorosan hozzátartozik a fiatal lányok tanuláshoz való joga is. Ezért vagyunk kiemelten büszkék a Magyar Vöröskereszttel évek óta jól működő partnerségünkre, és arra, hogy segítségükkel most rászoruló fiatal lányokat támogatunk abban, hogy a nővé váláshoz, a nőiességhez tartozó menstruáció ne akadályozza meg őket iskolai teljesítményükben és céljaik elérésében – tette hozzá a kommunikációs menedzser.
A felvilágosításnak nagy szerepe van abban, hogy a pubertáskor elején a fiatal lány ne szorongóvá váljon a saját fejlődésétől, hanem büszke, kiegyensúlyozott nővé válhasson. Az idei program mellé állt Ábel Anita, aki lányos édesanyaként különösen szívén viseli a fiatalok sorsát. – Nőként és anyaként szívügyem, hogy a fiatal lányok minél kevesebb, a nemük miatti akadállyal és megkülönböztetéssel küzdjenek meg a nővé válás során. Mi, felnőtt nők jól tudjuk, hogy a kamaszkori élmények milyen kihatással lehetnek egész női mivoltunkra. Hiszek abban, hogy nyíltan kell beszélni a nőket érintő tabutémákról és megoldási lehetőségekről. Az Always és a Vöröskereszt kezdeményezése nagyszerű lépés azon az úton, hogy a rászoruló fiatal lányok és családjaik is megkaphassák a többség számára alapvető termékeket és információkat – fejtette ki Anita.
Az Always kiemelkedő adományából a Vöröskereszt #lánybólnővé programja a 2019-2020-as tanévben, 2019 október 1-től előreláthatóan 6 héten keresztül zajlik majd a megfelelő alapfokú oktatási intézményekben. A kampány során minimum negyedmilló Always betétet osztanak ki, a felvilágosító előadásokat és beszélgetéseket felkészült szakemberek vezetik, korábbi tapasztalataik szerint óriási igényeket kielégítve. Az Always adománya révén így szeptembertől fél éven keresztül több mint négyezer tizenhárom éves lányt tudnak támogatni.
– Lányból nővé válni egy nagyszerű folyamat és egy óriási feladat. A tavalyi tanévben 1800 fiatallal találkoztunk, 10-18 éves korú fiúkkal és lányokkal, akikkel kiscsoportos foglalkozások keretében beszélgettünk a témáról, az őket foglalkoztató kérdésekről. Fontosnak tartottuk a fiúk érdeklődését is a téma felé irányítani. A nők egészséges testi fejlődése mellett mindenképpen nagy szükség van arra is, hogy a lelki fejlődés is egészséges formában történjen meg. Az idei programunk országos: helyi munkatársaink jól ismerve a területeik sajátosságait kiválaszthatják azokat a hátrányos helyzetű településeket, intézményeket, ahol személyesen elérik a kívánt célcsoportot a felvilágosítással. A terméktámogatással pedig hozzájárulnak ahhoz, hogy legalább 3-4 hónap ideális eszközök használatával, teljes biztonságban, higiénikus módon történjen meg. A termékkel együtt felvilágosító kiadványt is adunk, így bízunk abban, hogy ebben az időszakban az ebből a problémából adódó iskolai hiányzások mértéke is csökkenni – mondta Váradi Mariann, a Magyar Vöröskereszt egészségfejlesztés szakmai vezetője.
#lánybólnővé #felnövünk #légypozitív #nemaradjki #nemaradjle #Always
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.